Aussieringens

Alla inlägg under juli 2010

Av Carina Losenborg - 17 juli 2010 20:46

Idag har jag varit i Ulricehamn och masserat. Förmiddagen gick dock i regnets tecken och det öste verkligen ner. De som spang sina agilitylopp var genomblöta och kalla när de gick i mål. Man måste verkligen beundrar förarna och deras hundar som kämpar på blöta banor och hala underlag.


Vädret blev bättre framåt dagen dock och det blev en mycket lyckad dag till slut :)

Hundarna har varit enormt snälla och ordentliga hela dagen o det var skönt.  Imorgon ska jag tillbaka till Ulricehamn så jag återkommer imorgon kväll :)

Av Carina Losenborg - 16 juli 2010 21:28

Idag åkte jag, Ulrika, Tomas och Emma upp till Forserums BK för att träna lydnad. Jag tog bara med mig Beon och Bimbo så fick Bus och Castro stanna hemma.

Vi började med att göra en platslägganing med alla klass 1 hundarna. Beon skötte sig bra. Tomas tittade på hans tänder och det var ju inte heller några problem.


Beon har varit ganska okoncentrerad och inte gått så bra på sista tiden så vi tog träningen idag på lek, vi lekte mycket och han gick ok. Jag tränade en del inkallning, possition, fot och läggande med honom, han var glad och följsam i slutet och jag var hemskt nöjd med honom.


Bimbo fick göra en plats för klass 2, hon pep och en gång satte hon sig men jag såg henne så jag kunde korrigera henne direkt. Hon har varit lite övertaggad på sista tiden så det är det som gör henne sådan.


Lydnaden gick kanon men henne idag, lite för taggad fortfarande men underbar att jobba med. Hon går som en klocka. vi tränade extra på rutan och inkallningen med ställandet. Rutan börjar blir bättre nu och ställandet oxå. Hon var glad och mycket bra idag, är så nöjd med henne. Problemet är att på en tävling kommer hon antingen gå kanon eller så kommer hon att vara övertaggad och missa en massa, springa o leka med apporten, fjanta på platsen mm.. men det vet jag inte innan tävlingen är här, då får vi se hur det går. Jag ska iaf åka till Ulricehamn imorgon och massera på deras agilitytävling efter tävlingen tänker jag stanna kvar och träna hundarna, de är ju på den planen som tävlingen kommer vara så det är bra att de har varit där innan :)


Är mycket nöjd med mina hundar idag, de har skött sig kanon :)



Av Carina Losenborg - 16 juli 2010 16:45

kan man kalla mig idag, jag har Casto hos mig i helgen (Emmas Aussie) och han ska vara hos mig tills på söndag. Var just ute och gick med alla hundarna :) Ser ganska fint ut med 4 st aussies som går fint i sina koppel.

På vägen hem träffar vi en annan hund och eftersom Bimbo fortfarande tror att hon måste försvara världen mot allt och alla så gjorde hon ett utfall, problemet vara bara att min arm var ivägen :( så nu är den lite röd och blå, det gick inte hål men det gjorde ganska ont. Så hundbiten är man men det var ju inte meningen så jag förlåter henne ;) Min lilla söta Bimbo som måste få världen att tro att hon är farlig :)

Av Carina Losenborg - 13 juli 2010 08:05

I går innan jag gick och lade mig gick jag och Bus ut och jagade bort en katt från vår tomt, den katten klöser sönder vår så vi är inte så glada över at den är i vår trädgård.
Efter det gick vi in stängde alla dörrar och jag gick o lade mig. Bus var inne.


I morse när jag vaknade fanns hon inte någonstans, inga öppna fönster eller dörrar, letade överallt men ingen bus. Jag förväntade mig nästan att hitta henne liggande död någonstans.. :(

Iaf så till slut hittade jag henne ute. Men hur har hon hamnat där?? Kan någon lösa detta åt mig hade jag varit glad för jag är helt säker på att jag tog in henne och kollade att allt var stängt innan jag lade mig så hur har hon då kommit ut???

Jag förstår ingenting..


Som tur är mår hon iaf bra och verkar pigg o glad men oj vad jag blev rädd..

Av Carina Losenborg - 11 juli 2010 08:43

Idag fyller min lilla bus 1 år!! Tänk vad tiden går fort! Idag blir det fest hos oss iaf men vi får se vad det blir :)

Jättevarmt idag så jag tog en promenad med hundarna sedan får de vara i hundgården. Jag spolade dem med vattenslangen och hällde upp massor av vatten till dem så får vi hoppas att de mår ok i värmen.

Inne är det inte heller kallt så det spelar nog ingen roll för dem om de är inne eller ute..

Idag ska vi gå och se den nya shreck på bio, där är det iaf lite kallare :)


Av Carina Losenborg - 7 juli 2010 11:46

Idag har jag bara tränat Bimbo, tog med henne och åkte till Forserums Bk och mötte upp några till. Vi gjorde 2 olika kombinationer så att man både fick träna på hoppa, svänga och på däcket och slalom som jag verkligen behöver träna på.


Emma visade mig hur jag kunde lära in slalomet på ett enklare sätt, hon tar det bra nu från ena hållet menjag vill ju att hon ska kunna ta det själv. Gick kanon.. så nu är jag taggad att träna mer..


Bus har badat idag så hon är oxå nöjd och Beon han har bara haft tråkigt men det är nyttigt det oxå :) anmält honom och Bimbo till lydnadstävling i Ulricehamn den 30:e. Så nu blir det till att träna så att vi klarar det med bravur :)

Av Carina Losenborg - 5 juli 2010 18:46

Idag är jag ganska seg och trött efter den varma helgen i Borås! Dock var det en lyckad helg och jag fick en massa att göra. Många ville ha sina hundar masserade och det var roligt!

Hundarna har idag inte gjort mycket, Bus har följt med Ulrika hem eftersom hon ska vara där tills på onsdag. Hon skulle få följa med Ulrika till Jenny Damm och träna agility :) Hoppas det går bra!

Beon och Bimbo står just nu i hundgården eller rättare sagt de ligger o njuter av att det har blivit lite kallare, de tycker oxå att det är jobbigt när det blir för varmt. Idag blir det nog ingen träning det får vara tills på onsdag då har jag mer tid :)

Nu ska jag ta och gå ut och massera en hund som kommer strax så ha det nu bra i värmen och tänk på att hålla era hundar kalla och svala :)

Av Carina Losenborg - 1 juli 2010 10:39

Idag hoppas jag på att det blir en del träning. Jag ska åka till vetlanda tillsammans med Ulrika och ett par till, vi ska åka till Emma och träna agility. Hoppas på att vädret blir bra idag så att det passar för träning.

Jag har oxå börjat göra klart allt inför helgen då jag ska stå och massera hundar på utställningen i Borås. Det ska ju bli väldigt varmt så jag var och köpte fläktar till burarna igår. Jag har ju oxå kyldukar mm så det ska nog fungera och Ella ska med mig så hon får ta och gå ner och bada dem så att de håller sig kalla och blöta :)

Återkommer med hur träningen har gått :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards