Aussieringens

Alla inlägg den 9 september 2010

Av Carina Losenborg - 9 september 2010 20:00

Ikväll var det agilitykurs med Bus som stod på schemat. Jag och tuva åkte till JBK och tog en promenad i skogen med Bus för att värma upp henne. Sedan gick vi till planen, idag skulle vi köra kombinationer. Bus är riktigt duktig på att lyssna och klarar flera saker efter varandra. Hon kan t ex köra hopp, tunnel, hopp, hopp, tunnel och hopp. För att sysselsätta Tuva fick hon köra Bus idag och det gick riktigt bra. Jag visar henne hur hon ska göra och sedan gör hon det.


Tuva är riktigt duktig på att förstå och motivera Bus till att ta hinder och att springa på. De har en härlig kemi de 2. Funderar på om jag kan lura Tuva till att tävla istället för mig :) Då skulle jag ju slippa :)


Iaf så går det framåt på alla hinder och jag är mycket nöjd med henne. Vi stannade dock inte tills kursen var slut idag då jag ville att Tuva skulle komma i säng i tid så att hon inte blir för trött imorgon.


Det som jag känner att jag behöver jobba på är draget framåt, slalom och däcket. Det är egentligen det som är svårast för henne. Ibland är hon lite snabb så man inte hinner stoppa henne till kontaktfälten med oftast gör hon dem bra.


Så nu ska jag sätta upp mina hinder i trädgården igen och träna. Både Bimbo och Bus behöver bli snabbare på slalom och träna sändande så det ska vi träna på nästa vecka.


Imorgon ska jag jobba hela dagen och sedan blir det jobb hela helgen oxå. Jag ska stå på hundens dag i jönköping och massera på lördag mellan kl 10-14 sedan ska jag åka till Borås och massera hundar på grey hound park där det är tävling från kl 15 och sedan åker jag direkt därifrån ner till Helsingborg och Sofiero där jag ska stå på söndagen och massera hundar på utställningen. Så fullt upp är det minsann.


Veckan som kommer blir nog ganska full med jobb oxå då jag ska vara på polishunds SM torsdag till söndag och de andra dagarna jobbar jag hemma.. Tror jag kommer vara ganska sliten när september är över eller vad tror ni?? :) Men det är roligt så vad gör det?



Av Carina Losenborg - 9 september 2010 16:05

Idag åkte jag, Ulrika, 3 aussies och en puli iväg för att valla hos Emma. Det var även en kompis till Emma och även Emma U som kom och skulle valla.. Roligt att vara många.


Vi satte Emmas 4 baggar i en fålla och först ut fick Bimbo gå. Tog in henne i fållan och hon är verkligen på, baggarna har tendens att vända upp mot hunden och vilja stängas men Bimbo nafsade till dem i huvudet så det gick bra. Hon är lite nära fåren och har inget bra avstånd men hon är väldigt taggad och tycker det är väldigt roligt. Hon har bra balans och mycket mod. Hon går förbi fåren även i trånga utrymmen och har inga problem med att de bufflar på henne. Hn är en tuffing som inte viker en tum. Idag ville hon dock inte sluta utan ville bara fortsätta och fortsätta så taggad var hon :)


Sedan vallade Ulrika och tyvärr såg jag inte så mycket av henne, men dock blev hon stångad på knät av en bagge och fick väldigt ont.. Stackaren! Riktigt illa tog det så hon kommer nog vara fint blå imorgon.


Sedan fick Bus valla och hon tycker fortfarande de är lite otäcka men går runt dem och de är mindre oräcka än förra gången så det kommer.. Man får ha lite tålamod med henne, dock går hon runt dem fint.


Beon gick kanon, bra balans, bra tryck men inte för nära, går in när fåren ställer upp mot honom men är inte på om det inte behövs.. Jag är sååå nöjd med honom han är verkligen jätteduktig på detta. Han är ju ganska stor oxå vilket är bra för han tar ingen skit från fåren :)

Är verkligen så nöjd med honom, min duktiga hund!! Kanske skulle anmäla honom till en vallhundskurs i vår.. han skulle nog gilla det mer än agilityn..
Man ser verkligen på honom hur mycket bättre han har blivit bara på en gång.. han har talang för det och då ska man ju utnyttja det eller hur?


Sedan har jag städat, bakat kladdkaka och träffat en gammal vän och varit hundvakt åt Mille (eller Melvin som han hette innan) Farmor Bimbo älskar när han kommer o hälsar på! Hon älskar verkligen valpar! Så dagen har varit väldigt roligt och spännande!


Ikväll blir det agilitykurs med Bus medan de andra hundarna får stanna hemma. Idag är det hennes tur att få springa av sig lite.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards