Aussieringens

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Valla med Aussies

Av Carina Losenborg - 9 september 2010 16:05

Idag åkte jag, Ulrika, 3 aussies och en puli iväg för att valla hos Emma. Det var även en kompis till Emma och även Emma U som kom och skulle valla.. Roligt att vara många.


Vi satte Emmas 4 baggar i en fålla och först ut fick Bimbo gå. Tog in henne i fållan och hon är verkligen på, baggarna har tendens att vända upp mot hunden och vilja stängas men Bimbo nafsade till dem i huvudet så det gick bra. Hon är lite nära fåren och har inget bra avstånd men hon är väldigt taggad och tycker det är väldigt roligt. Hon har bra balans och mycket mod. Hon går förbi fåren även i trånga utrymmen och har inga problem med att de bufflar på henne. Hn är en tuffing som inte viker en tum. Idag ville hon dock inte sluta utan ville bara fortsätta och fortsätta så taggad var hon :)


Sedan vallade Ulrika och tyvärr såg jag inte så mycket av henne, men dock blev hon stångad på knät av en bagge och fick väldigt ont.. Stackaren! Riktigt illa tog det så hon kommer nog vara fint blå imorgon.


Sedan fick Bus valla och hon tycker fortfarande de är lite otäcka men går runt dem och de är mindre oräcka än förra gången så det kommer.. Man får ha lite tålamod med henne, dock går hon runt dem fint.


Beon gick kanon, bra balans, bra tryck men inte för nära, går in när fåren ställer upp mot honom men är inte på om det inte behövs.. Jag är sååå nöjd med honom han är verkligen jätteduktig på detta. Han är ju ganska stor oxå vilket är bra för han tar ingen skit från fåren :)

Är verkligen så nöjd med honom, min duktiga hund!! Kanske skulle anmäla honom till en vallhundskurs i vår.. han skulle nog gilla det mer än agilityn..
Man ser verkligen på honom hur mycket bättre han har blivit bara på en gång.. han har talang för det och då ska man ju utnyttja det eller hur?


Sedan har jag städat, bakat kladdkaka och träffat en gammal vän och varit hundvakt åt Mille (eller Melvin som han hette innan) Farmor Bimbo älskar när han kommer o hälsar på! Hon älskar verkligen valpar! Så dagen har varit väldigt roligt och spännande!


Ikväll blir det agilitykurs med Bus medan de andra hundarna får stanna hemma. Idag är det hennes tur att få springa av sig lite.

 
 
Ingen bild

Helene

9 september 2010 20:53

Nästa vecka börjar jag med Beatrix träning. har ni nåt på G då. ????

Carina Losenborg

10 september 2010 08:35

Vi ska träna på forserums bk på tisdag kl 9.30 du får komma då och träna med oss. Dte är det enda vi har planerat till nästa vecka. veckan därefter blir det vallning iaf :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards