Aussieringens

Direktlänk till inlägg 9 september 2010

Kvällens agilitykurs

Av Carina Losenborg - 9 september 2010 20:00

Ikväll var det agilitykurs med Bus som stod på schemat. Jag och tuva åkte till JBK och tog en promenad i skogen med Bus för att värma upp henne. Sedan gick vi till planen, idag skulle vi köra kombinationer. Bus är riktigt duktig på att lyssna och klarar flera saker efter varandra. Hon kan t ex köra hopp, tunnel, hopp, hopp, tunnel och hopp. För att sysselsätta Tuva fick hon köra Bus idag och det gick riktigt bra. Jag visar henne hur hon ska göra och sedan gör hon det.


Tuva är riktigt duktig på att förstå och motivera Bus till att ta hinder och att springa på. De har en härlig kemi de 2. Funderar på om jag kan lura Tuva till att tävla istället för mig :) Då skulle jag ju slippa :)


Iaf så går det framåt på alla hinder och jag är mycket nöjd med henne. Vi stannade dock inte tills kursen var slut idag då jag ville att Tuva skulle komma i säng i tid så att hon inte blir för trött imorgon.


Det som jag känner att jag behöver jobba på är draget framåt, slalom och däcket. Det är egentligen det som är svårast för henne. Ibland är hon lite snabb så man inte hinner stoppa henne till kontaktfälten med oftast gör hon dem bra.


Så nu ska jag sätta upp mina hinder i trädgården igen och träna. Både Bimbo och Bus behöver bli snabbare på slalom och träna sändande så det ska vi träna på nästa vecka.


Imorgon ska jag jobba hela dagen och sedan blir det jobb hela helgen oxå. Jag ska stå på hundens dag i jönköping och massera på lördag mellan kl 10-14 sedan ska jag åka till Borås och massera hundar på grey hound park där det är tävling från kl 15 och sedan åker jag direkt därifrån ner till Helsingborg och Sofiero där jag ska stå på söndagen och massera hundar på utställningen. Så fullt upp är det minsann.


Veckan som kommer blir nog ganska full med jobb oxå då jag ska vara på polishunds SM torsdag till söndag och de andra dagarna jobbar jag hemma.. Tror jag kommer vara ganska sliten när september är över eller vad tror ni?? :) Men det är roligt så vad gör det?



 
 
Ingen bild

Ingrid

9 september 2010 20:35

Ditt schema låter som hemskt så jag undrar hur det ska gå.
Är jag en orolig mamma?

Carina Losenborg

10 september 2010 08:34

Ja det är du men det är bara september ut sedan blir det lite ledigt iaf på helgerna :)
Så nu är det bara att bita ihop och njuta av det som är kvar :)

 
Ulrika

Ulrika

10 september 2010 09:12

Ni är såå duktiga på kursen! Tuva var också duktig =)
Ta det lugnt när du kan gumman o jobba inte ihjäl dig...

http://atlasblogg.blogspot.com

Carina Losenborg

10 september 2010 09:20

Ja visst är de duktiga Tuva och Bus :)
Nejdå jag ska försöka att inte jobba ihäl mig men rolig är det ju oxå så det väger upp.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards