Aussieringens

Alla inlägg den 22 september 2010

Av Carina Losenborg - 22 september 2010 16:34

Nu har jag anmält Bus till utställningen i Växjö den 5-7 November. Jag ska ju vara där och jobba men Emma U som ändå ska ställa sina aussies har lovar att ställa henne oxå. Stort tack till snälla Emma :)


Jag ska ta och anmäla Beon till några lydnadstävlingar oxå. Bimbo är ju redan anmäld till 5 tävlingar men han ska oxå få jobba lite i höst. Sedan är tanken att satsa på Beon och Bus i vår när Bimbo ändå ska ha valpar och inte kommer kunna tränas eller tävlas. Då kan jag tävla med de 2 andra. Tråkigt att man inte kan anmäla sig till vårens tävlingar redan men de har inte kommit ut än.


Iaf har jag nu rensat all svamp, trött i ryggen efter att ha stått och gjort detta, nu behöver jag bara lite tidningar så att jag kan lägga dem på tork.


Hundarna ligger fortfarande och sover, de har varit igång o lekt en liten stund men somnade snabbt igen, trötta efter dagens äventyr i skogen.


Imorgon ska jag till frissan och sedan ska jag jobba ända fram till kvällen då jag ska följa med Björn och hans kund på Hockey. Heja HV!!

Av Carina Losenborg - 22 september 2010 11:45

Tog med hundarna och åkte ut i skogen.. det är jättefint väder idag - solen skiner och det är inte speciellt kallt så jag kände att vi skulle ta en långpromenad.
Tog för säkerhetsskull med några plastpåsar om svampen ville visa sig :)


Underbart, hundarna sprang, lekte och badade i lera, Bus ville inte bara bada i leran utan grävde ner hela sig i den, tror ni hon var vacker??

Iaf så hittade jag några stackars kantareller som längtade efter att få komma hem till mig, muttrade lite för mig själv där i skogen för vad gör man med 9 kantareller?? En macka?? Iaf så går jag där och helt plötsligt ser jag dem!!!

Trattkantareller!!

Jag brukar aldrig hitta trattisar men nu gjorde jag det, ca ½ ica kasse full :) så nu är jag lycklig!!

Hundarna är trötta och ville inte vara med längre så vi åkte hem men detta måste jag göra om.. det var riktigt roligt att hitta dem :)


Tänk att man kan bli så lycklig att svamp.. de måste innehålla något ämne som gör en glad när man tar i dem.. Så är det nog :)


Nu ligger 3 blöta och trötta hundar och sover och jag ska ta och jobba lite.

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards