Aussieringens

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Carina Losenborg - 30 september 2010 11:17

Jag gick ut i morse och lade ett ganska svårt och långt apellspår till Bimbo, jag lade det på en stubbåker. Stubbåkern var ganska blöt och lerig och hade på vissa sträckor nästan bara jord.. Tänkt kolla om hon kunde ta ett sådant spår med 2 vinklar och 3 apporter.


Hon tog alla apporterna, tar och plockar dem och ger dem till mig!!! Gå spåret kanon, det enda som var lite sådär var att hon i börjar tvekade lite och undrade vad gör vi här men efter 1:a apporten så var det rakt på.


Så skönt att det gick bra för detta har jag fasat lite för. Hon har varit lite tvekande på sista tiden så det var skönt båder för henne och för mig att det gick bra idag. Förra spåret var inte så lätt för henne då jag råkade hamna i ett träsk. :)


iaf så är jag kanonnöjd och jag vet ju att hon gör budföringen utan problem så det är skönt. ar hon bara spåret på tävlingen så borde uppflyttningspoängen inte vara några problem. :)


Nu kommer snart Ulrika hit och vi ska ge oss ut och träna lite lydnad inför tävlingen på söndag.

Av Carina Losenborg - 30 september 2010 08:56

Idag ska jag besiktiga min bil och den kommer inte gå igenom.. men jag måste ju göra det iaf.. :( Då har jag iaf en månad på mig att fixa felen :)


Sedan efter det ska jag bara ta det lugnt fram till i em då jag ska åka o rida hos en av min valpköpare :) Hon har islänningar och det ska bli sååå kul.. men jag måste leta rätt på min hjälm undrans var den kan vara??


Funderar på om jag ska åka ut och lägga ett apell spår till bimbo nu på morgonen och se hur hon ar det, jag ska ju ut och tävla apellen med henne i slutet på månaden och vi har spårat en del i skogen men inga apellspår, kanske dax att ta och spåra lite nu :)


Jag ska oxå träna rutan med henne idag o hoppas på att det fungerar bra :)


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards