Aussieringens

Alla inlägg den 16 oktober 2010

Av Carina Losenborg - 16 oktober 2010 14:28

Blev lite sugen och tyckte lite synd om Bus så jag satte på mig och gick ut för att träna med bara henne :)


Jag säger det igen, hon kommer blir en kanonduktig lydnadshund så bra som hon går fot :) Hon följer en exakt vart man går och har hela sin uppmärksamhet riktad just på en själv. När man går med henne känner man sig som centrum i uiversum till skillnad från de andra hundarna som ibland kan hitta saker som är roligare än matte.

Tränar både linförighet och fot med henne och hon går jättebra, har snabba sättanden. Bara att träna vidare så att hon får mer erfarenhet. ska lägga in stegförflyttningar mm på henne så hon blir extra säker på possitionen.

Tränar sedan läggande med henne och det gör hon kanonsnabbt och bra, jag går ännu inte ifrån henne utan bara lägger henne och berömmer men hon slänger sig ner.
Inkallningen gör hon bra men har en tendens att sitta och rycka, man hinner inte öppna munnen innan hon kommer så det ska vi träna vidare på med att förlänga tiden och göra det svårare för henne men först måste hon kunna det 100 gånger av 100.

Sedan började vi träna ställandet, vi kör det med boll och bollen är jätterolig tycker hon, när hon leker med bollen vill jag sedan att hon kommer och lämnar den till mig i handen och då får hon en godis. Detta är bra grundträning för apporteringen. Hon tycker det är kul men lite svårt ibland då bollen har ett eget liv och hoppar iväg.. :)

Sedan tränade vi platsen och den gjorde jag på kort avstånd med mycket beröm , dock låg hon fint även när det blev störningar som t ex att Björn kom hem och kom och pratade med mig. Hon låg kvar!! Min duktiga lilla hund!


Apporten upptäckte jag att jag har glömt på hundklubben när vi var där och tränade sist så den ligger nog där på planen, så det blev ingen träning på det men jag får ta det en annan dag..


Jag ska lägga upp mål för hundarna inför 2011. Bimbo blir ju inte så svårt men de andra har jag inte funderat färdigt på än.. Jag ska iaf köra upp Bus i lydanden då hon kommer bli bra på det och hon tycker det är roligt. Beon ska få gå 2 kurser och givetvis tävlas med oxå. 
Bus ska sedan få tävlas en del i agilityn och det blir nog bra för henne då hon både är snabb och smidig.
Och Bimbo får gå här hemma och drälla med sina valpar :) Vilket hon som vanligt kommer tycka är roligt och stimularande så det är inga sorger för henne.


Nu längtar jag efter att lydnadskalendern för 2011 kommer ut så jag kan börja planera våren. 

Av Carina Losenborg - 16 oktober 2010 13:03

Idag var det tävling i boxholm och jag skulle tävla med både Beon och Bimbo. Jag åkte i god tid och tog en runda i skogen så hundarna fick springa av sig lite innan jag åkte vidare till Boxholm. Väl framme så var jag i god tid så jag svängde in på Ica och handlade lite Frolic :) Tänkte att Beon skulle få för han behöver dras upp lite ibland.


Kommer dit och vi lottas som nr 2 i klass2 och nr 1 i klass 1 :) Först ut ska alltså Bimbo. Tar ute henne och står länge vid bilen och tänker ska jag verkligen ta med godis när jag ska tävla henne, (hon brukar bli övertaggad av godis) men fast jag vet detta tar jag med godis..

Kör henne lite och hon taggar upp.. gör allt för godis..

Går in på plan och lägger henne plats går därifrån och efter ett par min ropar de på oss då springer Bimbo och hund nr 3 omkring och leker.. Hmm.. ja ja bara att acceptera en 0:a, sedan gör inte Bimbo ett rätt under hela programmet, hon var nog jättekul att titta på för hon hade jätteroligt.. Men så många poäng blev det inte.. ja ja är hon på det humöret är det bara att acceptera att hon inte fungerar att köra lydnad med med fick kommentaren att det är en glad, underbar hund som är kul att se på.. o ja det är hon.. Men denna gången är det helt mitt egna fel jag skulle inte ha tagit fram godiset utan kört med boll bara.. Men lätt att vara efterklok.


Sedan ska jag köra Beon och han gör allt bra men lägger sig inte på läggandet under gång så den 0:ade vi, därför missade vi 1:a priset precis.. Han hade en massa snea sättanden oxå vilket drog ner poängen men han skötte sig jättebra min stora kluns..


har haft en rolig dag och det är ju samma hundar som åkte med hem som jag åkte dit med.. :)


Sedan ett stort grattis till Annika som tog ett 1:a pris idag med 170 poäng!!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards