Aussieringens

Alla inlägg den 25 oktober 2010

Av Carina Losenborg - 25 oktober 2010 18:56

Idag blev jag glad jag fick träffa min underbara vän Ulrika. Hon kom och hälsade på och först fick hon lunch och sedan satt vi och pratade länge :)


Sedan gick vi ut och tränade lite med Atlas och Bimbo. Först hjälpte Ulrika mig med att testa hur bimbo skulle göra med vittringsapporten. Jag tog en apport som jag hade i lördags och höll den och ulrika fick ta 2 st nya som hon höll i (elitens vittringsapport) sedan hämtade jag en tång och ulrika gick o lade ut alla 3 medans jag vände mig om, bimbo var mest intresserad av var jag hade för mig och varför jag hade vänt på mig, men sprang direkt iväg när jag gav henne kommandot. Hon springer ut och tar den 1:a apporten, sedan ser hon att det finns 2 till då släpper hon den 1:a och nosar på de andra, tar sedan den 1:a igen o kommer till mig med den.. Och det var rätt apport :)))))))

Sedan gör vi om det en gång till och denna gången nosade hon på alla och tar sedan rätt apport och kommer fint med den :)

Min duktiga hund!!!

Sedan körde ulrika mig lite fot. det gick sådär för bimbo var sne i sina sättanden, måste jobba mer på det!

Sedan körde vi en plats och en sittande i grupp. Bimbo satt fint och hade tassar bra i marken. Hon är sååå duktig min lilla skrutta :)

Sedan hjälpte jag Ulrika lite med fjärren.. Atlas är verkligen snabb och duktig. En kanonbra lydnadshund!!


Sedan bakade vi dumlemuffins och fikade och sedan kom mina kunder så jag har jobbat resten av kvällen.. Men vilken underbar dag det har varit idag!!


Nu är hundarna rastade och de har fått mat, nu ska jag läsa läxor med Tuva och sedan blir det att slappa restan av kvällen.. nja ok en kvälls kiss med hundarna blir det senare oxå :)




Av Carina Losenborg - 25 oktober 2010 08:31

Känns som om jag nyss vaknade fastän jag har varit vaken länge. Sov dock gott i natt så jag har nog fått mina timmar :) Tuva är lämnad i skolan och jag har varit ute med hundarna, ingen lång sväng men iaf, ska ta dem lite senare då min första kund kommer snart.
Jag vet inte riktigt vad dagen ska fyllas med idag förrutom kunder och att jag ska en sväng till min naprapat och trycka till min höft :) Så ikväll kommer jag nog känna mig stel och öm :)


Tänkte hinna träna lite med hundarna, jag skulle vilja köra igenom 3:ans moment och se vart vi ligger. Flera av momenten vet jag att hon kan men vittringsapporten har vi aldrig gjort så den skule vara kul att testa med henne och se om hon tar rätt pinne. :)


Sedan ska det tvättas en del i dag oxå. Tvättberget växer och växer. Även den rena tvätten behöver tas reda på så det finns alltid att göra :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards