Aussieringens

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Agility i Varberg

Av Carina Losenborg - 13 november 2010 17:09

Idag var det dax för agilitytävling i varberg,vi begav oss hemifrån vid kl 4 i morse och var på plats vid 7. Banvandringen för hoppklassen var först och jag hade startnr 12. Banan hade en riktig svårighet för oss och det var att den började med däcket.. Bimbo har haft problem med just däcket så jag blev ganska orolig över detta.. Sedan var banan inte speciellt svår utan en riktig springbana.

När det är vår tur så sätter jag bimbo och när jag släpper på henne hoppar hon i ramen, tar tillbaka henne och då hoppar hon tillbaka så vi blir diskade.. Men hoppar sedan däcet och vi kör vidare, får inget flyt och hon är skällig och okoncentrerad.. men vi tar oss igenom hela banan utan några större problem.


Sedan har jag ett tag till jag ska starta i agilityn vi hade startnr 100 där så det vara bara att vänta. Jag fick besök av ett par framtida valpköpare oxå och det var hemskt roligt och givande. Roligt att de ville komma och titta och hälsa på hundarna.


När det var min tur så var jag hemskt nervös och bimbo fortfarande supertaggad.. till min stora glädje tar hon däcket och sedan kör vi på. kommer helt fel på slalomet och hon bara fjantar sig, tar det tillslut men med 15 fel.. tar sedan allt kanonbra, drar på ordentligt över hindrena och man behöver inte styra henne utan hon springer på.. sedan kommer vi till vippen där hon kommer fel och för att rätta till det tar hon ett hopp över den och blir då diskad.  men vi kommer i mål iaf och jag är nöjd med henne, vet dock vad jag ska göra annorlunda till nästa gång och det är att jag ska köra henne ett ordentligt pass dagen innan så hon inte har så mycket överskottsenergi, men jag är glad över dagen iaf..


Speciellt glad är jag över att Ulrika och Atlas tog en pinne i Agilityn idag!! Stort grattis till er båda!! Ni är bäst!! 

 
 
Ingen bild

Emelie Fransson Lundqvist

17 november 2010 00:30

Hej Carina!
Vad roligt att läsa om er dag i varberg :)
Jag hade ju planer på att komma och titta på bimbo men fick tyvärr förhinder då min hund skulle på utställning samma dag :) vår dag gick ungefär som er dag :(
Jag hoppas det kommer fler tillfällen att se bimbo in action innan valparna kommer nästa år :)

Mvh Emelie

Carina Losenborg

17 november 2010 08:50

Ja då det kommer du nog att få, jag kommer ställa Bimbo i Göteborg på MY dog om hon nu har fått tillbaka sin päls tills dess :) Och sedan är det ganska många tävlingar framöver. De kan kolla på hennes sida där finns alla med. Synd att det inte gick bra för er..
Hoppas vi ses.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards