Aussieringens

Alla inlägg under april 2011

Av Carina Losenborg - 9 april 2011 10:24

Nu är det gjort, jag har badat Bimbo, hon har gått omkring och kliat sig en del så det var dax för att bada henne ordenligt så att hon blev av med allt i pälsen som kliade. Hon ligger ju i valparnas låda och där blir man inte ren men det är hon nu iaf :)


Sol ute idag och underbart väder! Känns så skönt! Vill bara vara ute och njuta men det går ju inte riktigt, jag längtar efter att valparna ska bli lite större så de kan följa med ut i skogen så vi kan åka dit. Just nu får det bli promenader här hemma men det är ju inte lika roligt!


Idag kommer en av valpköparna på besök, hon är i Nässjö och tävlar på deras agilitytävling och sedan kommer hon hit! Roligt! Hoppas bara att det har gått bra för henne :) Och för alla andra som skulle tävla idag! Jag håller alla tummar och tår :)



Av Carina Losenborg - 8 april 2011 15:08

Nu har alla valparna börjat öppna sina ögon och de har börjat stalpa omkring oxå så nu har de fått flytta en våning upp och till en större valplåda :)

                                                           

Av Carina Losenborg - 7 april 2011 17:35

Jag har faktiskt varit riktigt dålig på att uppdatera bloggen och det ska inte hända igen, imorgon kommer bilder eftersom det är för mörkt att ta bra bilder idag. Men då ska ni få se vad de har växt och de har tom börjat öppna sina ögon. :)

Den som var först med att öppna ett öga var lilla mini som har ett av ögonen nästan helt öppna :) Så roligt!


Stort grattis till Emma som idag fick 7 st jättefina valpar! ¤ tikar och 3 hanar!


Jag har nu i 2 dagar varit på konvent med Frisk Hund och Doggy Professional. Vi har ätiti gott och haft det enormt trevligt och jag har fått sova gott utan valpar som har pipigt men jag ska säga att man saknar dem enomt mycket när man inte är hemma :( Men nu är jag hemma igen och imorgon komemr det bilder med öppna ögon :)

Av Carina Losenborg - 2 april 2011 11:49

I natt har det varit ganska lugnt, vi hade en av valparna en hane denna gång som inte ville sova, han ville bara inte :) han kunde inte hitta något skönt ställa ett somna på så gud vad olycklig han var en stund :) Sedan kom mamma Bimbo och räddade honom från hans olycka med att lägga sig och slicka på honom och erbjuda honom att sova på henne då gick det bättre :) De är för goa.

I narr åkte Björn till Usa, han ska vara borta och jobba i 2 veckor så det kommer att bli tomt här hemma.

Just nu har jag städat huset men det jobbet tar aldrig slut, känns som om man kan städa hela dagarna men att man ändå har miljoner saker att göra.


Alla valparna växer så det knakar iaf och i em ska jag ta in den stora valplådan, de är för små för den än men Ulrika kommer hit så då tänkte jag be henne hjälpa mig att lyfta in den och städa den :)

Annars ska vi i kväll ha tjejkväll här hemma, Saga, Ella Tuva och jag, vi har alltid det när Björn är borta så det blir det ikväll oxå, vi ska åka och hyra lite filmer och sedan blir det massa mat, godis och annat onyttigt.. Precis så som en frossardag ska vara :)


Jag var iaf ute med Bus och tränade lite igår, jag måste verkligen få igång henne nu men oj så duktig hon är, så enormt följsam så jag ska sätta mig och titta på tävlingar och boka in henne på ett par stycken.. Hon skulle lätt klara 1:an men jag vill att vissa saker ska fungera lite bättre, hon måste bli mer exakt på sina sättanden och lägganden.. Men det kommer, jag ska faktiskt ta och gå ut och träna henne lite idag oxå :)


Nu dax för att kolla till valparna igen, inte för att jag egentligen behöver det för Bimbo är en kanonbra mamma som sköter dem galant men iaf :)

Av Carina Losenborg - 1 april 2011 17:11

Natten i natt var ganska lugn, Bimbo behövde bara gå ut 2 gånger så jag fick faktiskt sova ganska mycket i natt. :) Dock är magen hennes fortfarande dålig så jag åkte ner till apoteket och införskaffade Canikur, de tabletterna är verkligen kanon, använde dem efter förra valpningen oxå efter bara en dag så var magen bra igen :)


Valparna växer så det knakar och man ser redan hur de börjar ta för sig mer och mer. Deras nosar har börjat mörkna oxå och en av hanarna ser så rolig ut just nu med nästan helt svart nos och sedan rosa runt nosen :) hahah de är för härliga.

Mat får de gott om och det är ett ständligt krig i lådan om att få den bästa platsen, jag brukar dock se till att mini får den bästa platsen längst bak med så mycket mjölk som möjligt. Hon är fortfarande en liten mini men hon kommer nog att växa ifatt de andra inom kort de brukar de alltid göra :) Lite blir stor :)


Imorgon kommer nya bilder det lovar jag :)


Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards