Aussieringens

Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Carina Losenborg - 23 maj 2011 09:47

Var ute och körde en sväng med Bus, hon har just nu kommit på att jag förmodligen kommer säga ligg eller stanna så lika bra att sacka lite och se om man kan förkomma matte men ojsan det gick visst inte.. :)

Foten - vill ha lite mer tempo men det är bara att köra på, hon är följsam och går på bra. Kanonfin språngmarch och bra svängar, tränger inte men kan vara lite för långt bak, menmed mycket motivation framåt ska vi nog fixa det.


Inkallning . kanonbra, galopp hela vägen och ett fint sättande.


Läggandet - skulle vilja ha det lite snabbare men hon stannar kvar fint tills jag sätter henne. Ibland vill hon inte sätta sig utan ligger kvar men träning ger färdighet så det är bara att jobba vidare


Ställandet - går ca 2 steg nu men stannar fint tills jag sätter henne.


Så på det hela är jag väldigt nöjd med henne, hon är superduktig! Ska se om någon kan köra mig ett pass i em så att hon blir lite mer van vid att någon står och skriker. Det har hon bara gjort en gång o då såg hon lite undrande ut. Iaf får det gå som det vill på lördag vi ska bara ut och ha kul hon och jag!

Av Carina Losenborg - 23 maj 2011 08:18

Igår flyttade 6 st valpar hem till sina underbara Hussar och Mattar! Känns jättebra att veta att de har det bra och att de kommer få underbara liv! Känns lite tomt här i dag dock kan 3 valpar skita ner nästan lika mycke som 9 valpar. :)


Idag kommer ännu en valp att åka till sin familj och de sista 2 åker på onsdag.


Idag ska jag städa och fixa med hundarna först av allt sedan blir det jobb i em men innan dess måste en massa saker fixas.

Till alla er som var och hämtade valp igår så har era egna sidor på www.aussieringen.se kommit upp alla har inte bilder för jag behöver fixa dem först men så fort det är gjort så kommer det bilder oxå. Kolla gärna så jag inte skrivit fel någonstans. :)


Sedan måste jag träna med Bus idag, hon ska ju tävla på lördag och jag är inte klar med henne, känns inte så nervös än men det kommer nog. Jag behöver lära henne apporten och ställandet och sedan behöver hon få lite mer träning på att gå ganska långa sträckor fot utan beröm eller godis.. Men det löser vi. Platsen gör hon iaf som en gud, ligger helt stilla och bara tittar på mig, inte en tendens att resa sig eller komma. Läggandet gör hon bra och inkallningen och hoppet oxå så det är bara ställandet och apporten som vi behöver träna mer på. Ställandet gör hon iof men tar ca 3 steg innan hon stannar helt och jag vill ha det snabbare så det måste vi träna. :)

Lämnar kanske Emelie här med valparna en stund idag och tar en tur till träningsplanen med Bus :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards