Aussieringens

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Carina Losenborg - 5 september 2011 11:28

Från och med i dag så har jag en praktikant som hjälper mig 3 dagar i veckan. Hon heter Emelie och hon har oxå en av mina valpar från förra kullen, Sam. Jag hämtade upp Emelie och Sam nere i Huskvarna och styrde kosan mot Barnarp och rapportträningen :)

Väl framme fick Emelie och Sam hjälpa till att vara "störande objekt" på rapportsträckan.  Jättebra när man kan träna och man har en hund som finns utmed sträckan som det finns dragning till. Dock brydde sig ingen av hundarna det minsta om Sam utan sprang jättebra dit de skulle :)

I dag körde vi båda hundarna både på skogsstig och i en ganska jobbig snårig terräng. Alla skicken gick kanon. Det enda var Bus som inte riktigt ville gå iväg när vi var på stigen men när vi var i skogen gick det kanon. Vi måste hitta precis hur vi ska göra med henne då hon mycket lättare än Bimbo blir störd och osäker på vad hon ska göra.

Dock är jag mycket nöjd med hundarna och när vi var klara med träningen ja då tog vi en lite svampsväng in i skogen. Vad hittar mina hundar då?? Jo ett dyhål!! Bus var helt svart hela hon :( Usch o de luktade inte mumma kan jag lova.

Så det blev att åka till Lovsjön och bada idag igen :)

Nu är vi hemma och hundarna har somnat, jag har fått lite mat och alla är nöjda och glada :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards