Aussieringens

Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Carina Losenborg - 9 oktober 2011 19:55

Idag så har jag tränat med hundarna, Jag och Ulrika åkte till Habo för att träna men där var det en massa folk på klubben så vi åkte till JBK istället.

Då var det pågående MH så vi passade på att lägga våra hundar plats för att invänta skotten. Det blev en lång plats, ca 15 minuter men tillslut kom det 4 skott, Bus reagerade inte alls låg bara stilla kvar. Bimbo är konstig för hon satte sig men lade sig igen när jag sa till henne, flyttade inte på sig eller något men hon blir störd. Dock berörs hon inte utan efter de 4 skotten så tog jag henne för att kolla om hon hade tyckt det var otäckt, så jag tog en leksak o 2 sekunder efter det var leken i full gång, så nej ingen av hundarna är skotträdda och det är såååå skönt! (visste jag iof innan men aldrig kört skott på en plats)


Sedan tog vi och gick ner på planen.

Men Bus körde jag:

Framförgående - körde bara ett par vändor med henne men det gick riktigt bra. Hon börjar förstå nu att man ska gå ut för det kan finnas något gott längre fram :)
Rutan - gick riktigt bra men hon behöver fortfarande targeten för att springa dit men det gjorde hon kanon.
Fot- gick riktigt bra

Apporten - här tjuvar hon gärna och leker med apporten men tillslut så gjorde hon en fin o då slutade vi.


Bimbo:

Framförgåendet- gick kanonbra åt ett håll men det andra är svårare. Vi får träna vidare

Rutan: här blev jag riktigt trött på henne, hon gör det så bra ena gången o nästa gång man skickar henne så springer hon fram och precis innan rutan så vänder hon och kommer tillbaka. Jag blir tokig. Jag blev tillslut arg, jag vet att man inte ska bli det men det blev jag iaf, och tog tag i henne och sa till henne att skärpa sig, efter det kunde hon rutan. Suck.. man brukar säga att hundar inte gör saker för att djävlas men i hennes fall undrar jag ibland.

Apporten: hon vill gärna springa ut och leka o sedan ta den, så vi gjorde ett par skicka tills hon kom med den fint.

Hopp med metallapport: Hon hoppar ut fint och när hon tar apporten måste man givetvis leka med den.. suck, gjorde det ett par gånger sedan kom jag på en ide..


Jag tog ut en 2 kilos tung apport och satte henne, gick ut o lade apporten och skickade henne, dröm om hennes förvåning när hon inte kunde leka med apporten. Hon tog den då och kom med den!!!!! Min duktiga hund!!!

Testade ett par gånger och så mycket bättre det gick med den tunga. Var oxå tvungen att testa 4 kilos apporten och även den tog hon och kom med dock tappade hon den precis vid ingången man jag är sååå nöjd med henne!


Testade då Bus för att se om hon tog apporten på 2 kg och det gjorde hon, även hon förvånad att man inte kan leka med den men vilka duktiga hundar jag har!


Sedan tog vi o packade ihop och gav oss bort för att köra lite agility. Ulrika körde båda Bus och Bimbo lite och sedan körde jag dem, de har blivit riktigt duktiga på slalom för det har jag ju tränat och de drar bra framåt båda 2.


Jag är sjukt nöjd med dagens träning om dock lite förbryllad över Bimbo, orkar inte riktigt med att hon strular på rutan när jag vet att hon kan den, känns inge bra att behöva bli arg på henne men ibland är de det enda som hjälper. Hon skärper till sig och fokucerar om man man har sagt till henne. Borde finnas ett bättre sätt dock men jag har inte kommit på vad.


Imorgon ska jag försöka åka och träna på egenträningen på kvällen men tyvärr brukar det alltid komma något i vägen, jag måste ev åka in och röntga Tuvas finger oxå imorgon om det inte har blivit bättre under natten, det är fortfarande svullet och blått och hon har regält ont i det. Vill dubbelkolla så det bara är en stukning och inte av. jag ska givetvis jobba imorgon oxå o huset skulle behöva städas av. Så imorgon blir en dag men mycket att göra :)



Av Carina Losenborg - 9 oktober 2011 10:33

Igår var vi och tränade på Höglandets Bk. Det var jag Lena, Ove, Cinna och Ulrika som var där. Först körde vi lite lydnad med mycket störning. Bus som jag jobbade först med var i början enormt okoncentrerad men blev bättre och bättre. Bimbo var oxå okoncentrerad och det märks p båda mina hundar att jag inte har gjort så mycket med dem på ett par veckor. Iaf så körde vi en del rapport med båda hundarna oxå och oj vad duktiga de var.

Testade mitt nya tjästetecke och det fungerade bra, ingen av hundarna brydde sig om att de hade det på sig. Båda hundarna sprang för glatta livet ocg jag är supernöjd med båda.


Har funderat lite över hur jag ska göra med tävlandet. Min 1:a prioritet är att Bus får starta 2:an, jag vill så gärna ha henne uppflyttad till 3:an och det går innan året är slut men då måste jag träna på. Sedan skulle jag vilja köra henne en appell till våren och Bimbo en lägre och 3:an.


Sedan ska ju båda mina hundar tävla nästa helg, då är det KM på JBK och båda hundarna är anmälda. Bimbo behöver ju försvara sin 3:e plats från förra året.


Idag ska jag iaf träffa min mamma och vi ska fixa en del sedan blir det att åka ut till Habo och träna lite hund med några vänner! Behöver träna :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards