Aussieringens

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Carina Losenborg - 13 november 2011 18:45

Idag har jag o hundarna varit o vallat får :)

Kl 7.30 kom snälla Cinna o hämtade mig, Tuva och Ella och vi åkte och mötte upp Frida och Marie-Louise sedan åkte vi i samlad trupp mot Vara.

Vi fick vara i en fålla med en hund i taget och 4 får. Bimbo fattade snabbt var vi var och satt och tjöt i bilen. Hon gick nästan inte att få kontakt med så taggad var hon.  Bus har ju inte vallat så mycket så hon var lugnare..

Jag tar en hund i taget :)

Bimbo:
Het som attan men har bra balans och känsla, hon springer hysteriskt runt runt fåren. lugnade sig efter en stund men det går för snabbt man hinner inte med henne. Hon fick dock jobba på bra i 2 omgångar och det slutade med att hon var så trött att hon nästan staplade ut ur fållan.. länge sedan jag såg henne så trött..


Bus:

Hon är enormt lyhörd och lyssnar så bra att man inte måste säga till henne flera gånger, i början var hon trevande men kom igång och på slutet så gick hon in bra mellan fåren och fållans vägg, dock är det svårt att få över henne på höger sida då hon är lydnadshund och helst vill vara på vänsta sidan, men jag är så nöjd med henne hon fick mycket beröm och de sa att hon kommer att utvecklas o ta för sig mer och hon kommer bli riktigt bra.


Så nöjd över mina duktiga hundar och över mina trevliga vänner som var med mig idag!

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards