Aussieringens

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Tjuvpack..

Av Carina Losenborg - 30 november 2011 07:35

Natten i natt har varit stormig på alla sätt, igår hade ju grannarna inbrott och bara igår var det 8 inbrott i jönköpingsregionen.. Senaste månaden har det varit massor av inbrott runt omkring oss, detta gör att man inte känner sig säker längre.. Jag har ju ändå tur jag jobbar hemma o hundarna är inne i huset när jag jobbar så dit kan ingen komma in o det är skönt.

Det som känns olustigt är att man känner sig bevakad, igår visste tjuvarna precis när de skulle slå till i den kvarten huset var tomt.. vilket gör att vi kan vara säkra på att de bevakar oss.. Hundarna reagerar ofta på saker ute på baksidan och vi har trott att det var katter eller andra djur men vi är inte så säkra längre..

Tuva har i natt sovit med Bus i sängen o Bimbo blev inlånad till grannarna så de kunde få sova lugnt utan oro, men jag märker att jag har vaknat hela natten av minsta lilla ljud. Man sover oroligt och vaknar lätt och det är inte bra för sinnesron.

Idag kommer mina rutiner att ändras, jag kommer inte längre ta med båda hundarna ut samtidigt utan en och en. De får helt enkelt hjälpa till att vakta huset, om huset aldrig är tomt så är ju risken för inbrott mindre. detta är en säkerhet för barnen oxå som just nu mår dåligt över att inte få känna sig säkra i sina hem. Flera barn i området mår riktigt dåligt och har svårt att sova pga oro över att någon ska komma in på natten. Detta är hemskt!


Det vi vet är att de flesta av inbrotten sker vid skymning så jag och ett flertal hundägare här i området kommer att gå runt med hundarna dessa timmar för att se om vi kan få tag på de skyldiga.. Har man tur så kan man kanske få en skymt av bilen som de sticker i eller få se hur de ser ut. Nu måste vi alla i området hjälpa till för att förhindra att fler barn får sin hemfrid förstörd och att de åter kan sova gott på nätterna. Jag hoppas iaf att med lite tur så kan polisen ta dem och åtala dem så fort som möjligt! Detta skulle kännas så mycket bättre för oss alla.




 
 
Ingen bild

Annika

30 november 2011 07:56

Det är så fruktansvärt med dessa människor som inte kan skilja mellan mitt och ditt =( Tur du har dina vovvar!!

Du har formulerat dig väldigt bra och jag önskar jag hade en granne som du =) Att låna ut en av hundarna är en underbart vänlig handling, men så är du ju en underbar själ också <3
Puss på alla modiga vovvar <3<3
Kramar

 
Maria

Maria

30 november 2011 08:44

Usch vad obehagligt!
Tänkte precis samma sak, det är ju super om hundägare kan cirkulera i områdena som det behövs.
Du är så snäll som lånar ut Bimbo!
Hoppas dem tar tjuvarna snart :/ Jag personligen hade varit livrädd...

http://hundmaria.blogg.se

Carina Losenborg

30 november 2011 09:11

Inget att vara rädd för Maria, de är ju inte farliga bara obehagliga ;) Man jag vet att jag kan lita på mina hundar så det är tryggt o bra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards