Aussieringens

Direktlänk till inlägg 30 december 2011

Lite mer träning o funderingar..

Av Carina Losenborg - 30 december 2011 14:43

Jag kände att jag behövde träna lite mer med hundarna så jag tog med mig Bus ut i skogen, med mig tog jag en kort liten apportpinne. Sedan tränade vi på att söka rätt på den i skogen. Först så förstod hon inte riktigt vad hon skulle göra men snart så kom hon på det och oj vad roligt hon tyckte det var.. dock blev vi störda av en annan hund där husse absolut tyckte hans hund skulle få träffa min.. suck.. har träffat på honom innan o han släpper bara fram sin hund utan att fråga.. suck igen..

Iaf så gick vi sedan lite fot och tränade på sättande undergång, hon är duktig min lilla vän.. Hon fick träna lite på fjärren oxå innan jag gick hem och bytte hund till Bimbo.


Med Bimbo körde jag apportering och oj vad duktig hon har blivit på det, nu plockar hon apporten direkt utan lek och kommer snabbt och bra med den. Sedan körde vi inkallning med ställande och det gör hon oxå bra men behöver bli bättre, hon tar några steg för mycket men det kommer..
Sedan tog jag o testade henne på ett vittringsapportering, lade ut 6 pinnar varav en som jag hade tagit i, hon springer ut och nosar på alla och tar den rätta och kommer med den :) Så duktig hon är min skatt!!


Är så nöjd med hundarna idag!! de jobbar bra och visar verkligen framfötterna, det är roligt att träna när man ser att det ger resultat, så nu har jag ännu mer ångest över vilken hund jag ska anmäla o till vilken klass.. Jag ska ju anmäla till Forserums BK den 12 Feb men vet inte vilken hund jag ska ta o i vilken klass..

Bus kommer vara klar i 2:an tills dess (hon är anmäld till 3 st klass 2 tävlingar) Så henne skulle jag kunna anmäla antingen till 2:an eller chansa att vi är klara o anmäla henne till 3:an. Eller så tag jag Bimbo som jag oxå kan tävla i båda 2:an och i 3:an.. svårt det där.. Vill ju inte tävla båda eftersom det gör att jag inte kan koncentrera mig på en hund utan blir splittrad. varje gång  jag har tävlat 2 hundar har det gått dåligt..


De momenten som Bus inte har tränat så mycket på i 3:an är vittringsapporten, sättande under gång och fjärren. Men om hon klarar 2:an i jkpg den 20 jan så kan jag ju anmäla henne till 3:an för då har vi ju en månad på oss att träna in det.. eller??? Visst är jag knäpp?? ;)

 
 
Ingen bild

A-L

30 december 2011 18:25

haha oj, jag som sitter och funderar på om vi ska ta och starta 2:an lagom till våren. Insåg plötsligt att vissa har det värre med beslutsångesten;)
Jätteduktiga vovvar, kul att läsa om er träning!

Carina Losenborg

30 december 2011 18:59

å vad kul att ni tränar för 2:an, det kommer gå jättebra..ja ibland vet ma inte riktigt vad man vill ;) men det löser sig..
Kram c

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards