Aussieringens

Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Carina Losenborg - 6 januari 2012 11:39

Jag har ett problem :( Bus är skendräktig så det stänker om det, gnällig, skäller och har tom mjölk.. suck det är inte lätt att träna med en hund som inte kan koncentrera sig och som piper och gnäller hela tiden..


Iaf så var det träning idag på jbk, jag träffade Ulrika där vid 9 men jag kom som vanligt tidigt så jag hann köra igenom hela 2:an innan hon kom. Hon gjorde allt kanonbra men efter jag hade hjälp Ulrika så skulle jag köra lite mer med henne och då fungerade ingenting.. speciellt inte apporten..

Antingen springer hon inte ut o springer hon ut tar hon ibland o hämtar apporten ibland stannar hon halvägs o tittar på mig, hämtar hon den så kommer hon med den ibland men ibland stannar hon på halva vägen o tittar på mig, hon travar oxå in så inget tempo.. suck.. tappar tålamodet när allt annat är störande för henne.. Jag är medveten om att hon är skendräktig men hon måste kunna fokucera iaf.

Jag tänker kräva av henne att hon gör det hon kan och att hon gör det hon ska även om hormonerna hoppar omkring. OM jag inte kan kräva det så blir det problem, jag accepterar att hon mår konstigt men lyssna vet jag att hon kan.. Jag  har nu gjort om apporten massor av gånger och varje gång är det något nytt som inte fungerar, sedan helt plötsligt fungerar det kanon.. då är det svårt att träna, hade varit lättare om hon gjorde samma sak varje gång men det är bara att fortsätta och träna..


Ni tycker kanske att det är tufft att träna henne hårt när hon är skendräktig men jag måste, låter jag henne vila blir hon ännu värre, hon blir skälligare och pipig. Hon vill jobba men utan krav dock kan jag ju inte träna och godkänna att hon slarvar o beteer sig konstigt då kommer jag aldrig ut på lydnadsplanen..Jag fungerar dock på att göra om hela momentet apport.. se om jag kan komma på ett annat sätt att få henne att tycka det är kul.. ska fundera på detta..


Fjärren är ett annat moment som hon har strulat på, men idag gick det ganska bra.. och rutan går riktigt bra, den är jag sååå nöjd med.. där börjar hon förstå vad hon ska göra.. suck..


Nu är iaf hundarna ute och går med 2 tjejer som brukar komma o hämta dem.. sedan vid 1 ska jag ta en promenad med Felicai och Fredrik och alla hundarna :) det blir riktigt trevligt. Bra att de får mycket motion och sedan kommer jag att dra ner på Bus mat.. så får vi hoppas på att hennes skendräktighet försvinner snart..

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards