Aussieringens

Direktlänk till inlägg 5 mars 2012

Vallning, rapport o pilatesboll

Av Carina Losenborg - 5 mars 2012 17:55

I går började Bus och jag vår vallningskurs i Vara! Jag och Frida åkte dit tillsammans, skönt att slippa åka själv. :) Iaf så tog jag bara Bus med mig för att Bimbo skulle slippa sitta o längta i bilen. Hon har ju inte varit så pigg så jag vill inte att hon vallar just nu. Iaf när vi kom fram och det var dax för oss att gå in i hagen så var Bus regält taggad. Förra gången jag vallade med henne så visade hon intresse men var lite avvaktande, det var hon inte nu. Hon var helt vild :) Iaf så hade hon lite svårt att förstå vad man skulle göra med dem att man skulle upp i balans och att alla skulle vara i samlad flock.. dock ser ja gså stora framsteg att det ska bli riktigt roligt att se henna på söndag, poletten kommer nog att ha trillat ner tills dess hoppas jag   :)
Hon var dock lite osäker på om hon fick lämna min sida och springa till fåren, när hon blev osäker så gick hon in fot och tittade på mig och skällde..  om jag då gav varsegodkommando så sprang hon ut. Hon behöver lära sig att våga lita på att hon kan själv och det kommer mer och mer :)


Idag körde jag och Lena en rapportträning på morgonen innan jag skulle åka till Mullsjö o jobba :) Vi tog Bus först och en sträcka på 300 m, jag och hon tog oss 300 meter bort och gjorde iordning uppbindningsplatsen. När jag sedan skickade henne så sprang hon ut och tvekade sedan, tittade på mig och funderade.. sedan drog hon :) Hurra!!!!! Hon fattar och har modet att springa själv :) så kul att se henne jobba och tro på sig själv!! Hon fick spinga ett par sträckor och sedan gjorde vi samma sak med Bimbo, hon fick dock bara springa 3 sträckor.. Sedan tog vi ut Bus igen.. hon fick springa ett par korta budföringssträckor för motivationen :) hon är så duktig!!


Båda mina hundar gjorde det riktigt bra idag :) sedan har de fått vara hemma och vila medan jag var i Mullsjö.

I em har jag även tränat båda hundarna på pilatesboll, att ha balans och att klara av att stå med framtassarna på den. Bimbo är skitduktig på detta! Bus tycker det är lite svårare men hon börjar kunna det nu :)
Vi har även tränat på att sätta tassen på olika saker såsom damsugaren, det är bra träning att våga sätta sina tassar överallt.. att inte vara osräker och att veta att man klarar olika saker :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards