Aussieringens

Alla inlägg den 14 november 2012

Av Carina Losenborg - 14 november 2012 13:27

I morse när jag och Bus var ute och gick så gick vi förbi ett hus där dörren till huset stod öppen. Ut flyger en liten powder puff hund ut och vrålskäller, Han springer rakt mot oss rakt över gatan men stannar när jag säger till den "Gå hem".. han vrålskäller då o börjar sedan springa hem o väl hemma hör man hur hunden skäller o vrålar inne. Vi vänder oss om och börjar gå då kommer det något lika stort vitt utfarande från huset och rakt mot oss o denna gång är det en katt??? 

Vi stannar och katten går då med långsamma steg, raggen rest och fräser mot oss.. vi stannar, jag sätter Bus ner och vi tittar båda lika förvånat på katten.. helt plötsligt kommer den nog på att vi nog är större o starkare för den vänder tvärt och far in i huset igen..

Att mina hundar alltid har försvarat katten det kan jag förstå men att en katt försvarar en hund??? 


Men visst blir man förundrad, på något sätt måste dessa djur ju prata med varandra annars hade ju inte katten kommit i hundens försvar.. lite gulligt är det men oj vad katten kommer kunna råka illa ut med fel hund eller hundägare som inte är beredd på att bli attackerad av en katt. 

Någon matte eller husse såg jag aldrig till och som tur är kom det ingen bil heller.. men jag tycker nog att man ska ha lite bättre uppsikt över sina djur eller vad säger ni??


Jag är dock enormt stolt över Bus som inte rörde en min, varken när hunden eller katten kom utrusande sa hon något eller gjorde minsta antydan till att vilja gå dit.. Hon stod helt lugnt vid min sida :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards