Aussieringens

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Carina Losenborg - 5 december 2012 14:40

idag är det 13 dagar kvar eller på ett ungefär iaf.. Idag har Bus o jag varit ute en massa, men inga jättelånga promenader utan mest för att skotta snö. Bus tycker att det är jätteroligt att jaga snön som jag slänger iväg så hon hoppar och stutsar som bara den.. :) Hade man inte vetat bättre skulle man aldrig ha gissat på att hon var dräktig. Skitpigg är hon! :)


Idag har Baileys blivit pappa till 6 st valpar :) Vi grattar Ida och Amy och hoppas att allt går bra för er!! O stort grattis även till Baileys som har blivit stolt pappa, nu får han vänta ytterligare 2 veckor innan hans nästa kull kommer :) Ska bli kul att se vad vi får, vilka färger och kön som det blir..


Vägde ju Bus igår och hon har gått upp nästan 6 kg!!    skit!! Snacka om tjockis :)


Man märker andra saker på henne nu, som att hennes blåsa inte är lika stor längre, Björn o jag får ibland släppa ut henne på natten, när hon blir orolig och börjar vandra.. Men man kommer ju ihåg hur det var när man själv var gravid.. toabesök titt som tätt :) 

Sedan får jag hjälpa henne att klia sig ;) hon försöker ibland nå rumpan men det börjar bli svårt så jag brukar hjälpa henne vilket uppskattas mycket :) Idag tog vi även fram borsten och borstade igenom hela henne, det tyckte hon var underbart skönt!!


Sedan vill jag bara säga, snö i all sin ära men nu räcker det!! Orkar inte skotta mer ikväll! Vill inte ha mer snö nu.. nu räcker det!! Vill bara skicka den hälsningen till vädergudarna :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards