Aussieringens

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2011

Jaha..

Av Carina Losenborg - 2 oktober 2011 16:46

Idag var det dax för MH med Bus, jag var sjukt nervös och orolig, kände på mig att det skulle bli knivit för henne med vissa moment. Iaf så om jag ska sammanfatta det hela så blev hon rädd för dumpen, hon ville inte riktigt släppa den rädslan och tog den med sig på varje moment, de andra momenten var hon inte lika rädd på men det märktes på henne att hon var trött och orolig :( Iaf så funderade jag en stund på om jag skulle skita i skotten men eftersom jag vet att hon aldrig brukar reagera på skott vanligtvis så körde vi på. Hon tvekade och vill inte leka, men hon ville inte leka med trasan innan heller, den är så enormt stor o klumpig. Men men vi jobbade på och hon fick en 3:a på skotten :( är besviken och ledsen över detta då jag vet att det beror på kvarvarande osäkerhet och inte på skotträdsla. Bus är ju hunden som sover gott på polishunds SM när de smäller hela tiden, står o tittar på fyrverkerierna på nyår med oss andra och helst vill gå ut o jaga dem. Är denna hunden skotträdd?? Nej det är hon inte men med för mycket belastning så är hon tydligen skottberörd..  :(

Suck.. detta har varit en skithelg!

Nu saknas bara att hon ska ha dåliga höfter och ögonsjukdomar oxå så blir veckan som kommer en riktigt kanonvecka den oxå. Suck.. jag vet inte riktigt hur jag ska gå vidare just nu, ska man ändå para henne eller ska man låta bli, hon är ju en kanonhund på alla sätt och vis och 3:an på skotten berättar ju inte helheten, hon är en glad, charmig och smart hund som just idag intevar på topp. Jag ska inte ursäkta henne på något sätt eller försöka mig på att säga att om vi hade gjort det en annan gång att det hade gått bättre men det är svårt för hundar ibland och jag märker på Bus att jag nog får ta med henne själv lite oftare. Att inte ha Bimbo att förlita sig på är nog nyttigt för henne. Jag tror jag kommer göra så att jag gör en korning på henne lite senare och tränar på hennes självförtroende..


Nej slut på självömkan för denna gången nu ser vi fram emot röntgen och ögonlysningen :)

 
 
Ingen bild

Anna

2 oktober 2011 19:36

Hej.
Synd på 3:a men å andra sidan vilken hund skulle inte reagera om de har en dålig dag?
Nu har du ju fått veta att hon behöver öva lite mer på vissa saker så det va ju superbra att det kom fram :) Å det är en superhund i Bus. Jag skulle inte tveka att köpa en valp efter henne :)
Det kommer att vara ua på röntgen och en korning kommer att gå galant :))
Kram på er

Carina Losenborg

2 oktober 2011 19:49

Tack snälla du, o jag vet att det är många som vill ha valpar efter henne så det är inga problem o 3:a är ju godkänt men jag ville ju ha en 1:a med tanke på att jag vet att hon egentligen inte är skotträdd, känns då dumt med en 3:a. Iaf tack vännen!!

 
Ingen bild

Annika

2 oktober 2011 19:37

Hej vännen <3
Inte är det väl så illa? Kan man inte göra om ett MH-test? Jag vet ju hur underbar Bus är!! Nog måste man kunna få ett nytt försök? Hoppas att ni allihop får en riktigt bra vecka och att röntgen går perfekt! Det förtjänar ni allihop =) Ge Bus en stor puss på nosen från mig och Bimbo oxå förstås <3 Stor kram från lilla jag ;-)

Carina Losenborg

2 oktober 2011 19:48

nej Mh kan man inte göra om men man kan göra en korning när hon är lite äldre. Ja hon är underbar :) Tack vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina Losenborg - 9 april 2014 14:19

Vi har fått hem en hund till vår familj. En av mina gamla valpar som tyvärr inte kan bo kvar hos sin matte av privata anledningar. Så välkommen hem till oss Aussieringens Spider ( Rockie)!!   Rockie är en mycket väluppfostrad och trevlig hund med...

Av Carina Losenborg - 6 februari 2014 14:12

Idag bakas det i huset.. Tuva fyller ju 12 år på tisdag och ska ha kalas för sina vänner imorgon.. Så just nu står jag och bakar tårtbottnar.. Gör 4 st i olika färger, röd, blå, gul och grön..  måste ju ha lite kul när man bakar :) Sedan när Tuva k...

Av Carina Losenborg - 5 februari 2014 11:22

Är vi människor elaka av naturen eller vad är det som gör att människor känner att de behöver attackera, hota, slå eller likande både mot djur och människor??Vad är det som gör att många känner sig så hotade av andras framgång? Att ta ställning för e...

Av Carina Losenborg - 4 februari 2014 17:42

Nu börjar snart vinter OS.. man läser dagligen om personer som väljer att bojkotta OS på grund av allt konstigt och elakt som ryssarna hittar på.. Hur tänker ni ang detta?? Jag har min åsikt klar för mig, jag tycker nog inte att sport och politik h...

Av Carina Losenborg - 31 januari 2014 14:31


Idag är det fredag och det är jätteskönt!! eller vad säger ni?? Denna helgen är det simhoppstävling i göteborg för Tuva. Alltid lika roligt och spännande då jag inte kan sitta stilla och är förmodligen mer nervös än Tuva ;)   Hon är så duktig! ...

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards