Aussieringens

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Carina Losenborg - 26 november 2011 15:33

Idag har jag tränat med mina hundar.. Vi åkte upp till JBK på morgonen och där träffade vi Elin med Yra, Cinna med Texas o Jackie och Felicia med Vilda :)

Jag kom dit först så jag passade på att köra lite lydnad innan de andra kom.

Jag började med Bus, jag har kommit på att jag ställer upp rutan och lägger något i den och sedan går vi och gör andra saker såsom fot eller inkallning och helt plötsligt säger jag Rutan och så slänger hon sig i vildaste galopp in i rutan, vi har kommit så långt nu att hon söker upp rutan var vi än är på planen.. :)

Bimbo fick oxå köra rutan ett par gånger o tillslut gick det riktigt bra :) Hon strular ju på den?? Varför vet jag inte ska börja köra samma metod på henne som jag gör med Bus :)

Vi tränad lite hopp oxå innan de andra kom och vi drog bort till Agilityplanen, vi satte upp en enkel bana med bara ett hopp, slalom, tunnel, A-hindret och vippen, båder Bus o Bimbo skötte sig kanon o de börjar bli riktigt duktiga på slalom nu :) Går riktigt snabbt :)

Sedan när alla tränat klart så tog vi med alla hundarna och släppte dem i skogen, så roligt att se 6 hundar som är så olika ha så roligt, väldigt kul att se hur de löser sina konflikter, hur de ordnar in sig i rang mm mm, allt gick jättebra så både jag o hundarna är nöjda..


Nu i kväll tog jag med Bus ut ännu en gång på fotbollsplanen vid skolan och körde ett pass till, mycket rutan, fot, inkallning, fjärr och ställande, hon är jätteduktig så det ska nog inte bli några problem att få ett 1:a pris i januari:)

Ska bli riktigt spännande att tävla henne igen :)


Bimbo mår bättre nu och är mycket piggare men man ser på henne att hon inte har hela sin ork tillbaka, hon är fullt nöjd just nu med att ligga på golvet och sova :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards