Aussieringens

Alla inlägg den 14 december 2012

Av Carina Losenborg - 14 december 2012 08:35

Natten har varit omtumlande och sömnlös.. Bus har velar gå ut en gång i timmen och mellan det har hon flåsat o vandrat fram o tillbaka, fram o tillbaka.. så i morse när jag skulle ge henne mat så tittade hon bara på mig, med stora ögon.. Så jag tänkte jag ger henne lite fil istället så hon får något i magen o det åt hon för att ca 20 min senare spy upp det igen.. 

Jag kan se att det börjar närma sig och att hon är enormt störd av läget, hon tillbringar just nu all sin tid åt att tvätta sig.. Jag tempade henne innan och då hade hon en temp på 37.. så den har sjunkt vilket brukar innebära valpar inom 24 timmar :)


Jag har oxå klippt henne nu på morgonen, så att alla ska tycka hon är vacker ;) nej man jag har klippt magen och klippt bort hennes byxor.. hon är nästan lika vacker som Bimbo brukade vara efter jag klippt henne.. :) Men det spelar ju ingen roll de tappar den pälsen iaf efter valparna.. men skillnaden är att man slipper kletet..


Mjölk har hon oxå, i alla spenarna :) så det är ju bra, vet ju att det kan vara sent på första tikar men hon har haft det i flera dagar nu.. så nu är det bara att hoppas på den bra och ok valpning utan några problem :)

Presentation

Fråga mig

11 besvarade frågor

Omröstning

Om Bus nu är dräktig hur många valpar kommer hon då att få??
 1-2 st
 2-3 st
 3-4 st
 4-5 st
 5-6 st
 6-7 st
 7-8 st
 8-9 st
 9-10 st
 fler än 10

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards